|
|

|

|
اهداف:
اين واحد نظارت ، بررسي ، توسعه و پياده سازي نرم افزارها و فرايندهاي يکپارچه دانشگاه که به نحوي کليه و يا اکثر واحدهاي دانشگاه را شامل مي شود در راس اهداف خود قرار داده است. يکي از سياستهاي کلان و راهبردي مديريت آمار و فناوري اطلاعات در زمينه نرم افزارها و فرايندها، خريد ، پياده سازي و پشتيباني متمرکز نرم افزارهاي يکپارچه مالي – اداري مي باشد که در همين راستا اين واحد تشکيل و موارد ذيل در سرلوحه فعالیت کاری آن قرار گرفته است.
- پشتیبانی فنی سیستم هاي اتوماسیون اداری و حضور و غیاب - بررسی و تهیه نرم افزار سیستم های مرتبط با اتوماسیون حضور و غیاب. - بررسی و تهیه سیستم هایی که امکان اجرای آن بصورت یکپارچه در دانشگاه وجود دارد. - برقراري ارتباط بین سیستم های یکپارچه دانشگاه با سایر سیستم های مشابه در دانشگاه، وزارتخانه و ساير موارد . - توسعه خدمات میزکار دولت و الکترونیک کردن خدمات. - بررسی و شناخت تکنیک ها و تکنولوژی های جدید در جهت ارائه خدمات الکترونیکی. - پیگیری انتقال بخش فني سیستم های یکپارچه مالي -اداري از سایر واحدهاي دانشگاه به این مدیریت. - بررسی و ارائه راه کارهای مناسب و بهینه بایگانی الکترونیک اسناد و مدارک در سطح دانشگاه.
|
|
|
فرایند بررسی و رفع ایراد دستگاه های حضور و غیاب دانشگاه
|
|
فعالیت های انجام شده سال 1390:
1- اتوماسيون حضور و غياب :
•راه اندازی و پیاده سازی اتوماسیون حضور و غیاب بصورت یکپارچه و متمرکز در سطح دانشگاه در بیش از 70 واحد و با بیش از 120 دستگاه حضور و غیاب در مشهد و شهرستانها •ثبت و محاسبه تردد و کارکرد بیش از 15000 نفر از پرسنل دانشگاه با انواع شیفتها و تردد های مختلف در سطح دانشگاه در سيستم اتوماسيون حضور و غياب •ایجاد بیش از 2700 اکانت کاربری اتوماسيون حضور و غياب برای استفاده مدیران و کاربران در سطح دانشگاه •توسعه و ارتقاء اتوماسیون حضور و غیاب در جهت فراهم آوردن امکان تصمیم گیری و سیاست گذاری یکپارچه در سطح دانشگاه و نظارت در استفاده صحیح و بهینه از اتوماسیون حضور و غیاب در واحد های دانشگاه • بررسی و پيگيري و رفع مشکلات دستگاههای حضور و غیاب و کاربران در سطح دانشگاه •بررسی زیر سیستم های مختلف مرتبط با اتوماسیون حضور و غیاب با نگاهی در راستای فراهم آوردن یک Total System •تهیه و آماده نمودن گزارشات متنوع آماری و مدیریتی تردد پرسنل برای مدیران ، مسئولین واحدها کمیته ها و کارگروه ها در سطح دانشگاه •بررسی انواع تکنیک ها و تکنولوژی های جدید مرتبط با تردد پرسنل در دانشگاه •طراحي و اجراي پنل مانيتورينگ کليه دستگاههاي حضور و غياب در سطح شهر مشهد و شهرستانها جهت مديران واحدها و نمايندگان اتوماسيون حضور و غياب در دو حالت کل دستگاهها و تفکيک هر واحد به صورت مستقل •برگزاري تعداد 23 دوره آموزشي اتوماسيون حضور و غياب به مديران و کارشناسان و نمايندگان اتوماسيون حضور و غياب مشهد و شهرستانها
2 – اتوماسيون اداري و دبيرخانه الکترونيک:
•آموزش ، اجرا و راه اندازي اتوماسيون اداري و دبيرخانه الکترونيک در40 واحد مشهد و 34 واحد شهرستانها •ايجاد تعداد بيش از 3000 کارتابل الکترونيک مديران و کارشناسان دانشگاه در مشهد و شهرستانها •ايجاد و تعريف امضاي الکترونيک مديران دانشگاه در 15 واحد مشهد و 6 واحد شهرستانها •آموزش و راه اندازي کارتابل الکترونيکي در 20 واحد مشهد و 7 واحد شهرستانها •برگزاري تعداد 30 دوره آموزشي اتوماسيون اداري به کارشناسان و پرسنل دبيرخانه هاي دانشگاه در مشهد و شهرستانها
3 - ساير موارد:
•پيگيري و اجراي قانون ارتقاء بهره وری کارکنان نظام بالینی دانشگاه و خودکار سازی فرايندهای مرتبط •پيگيري و طراحي سيستم اتوماسیون تغذیه بيمارستانها •بررسي و پيگيري بايگاني ديجيتال اسناد و مدارک مديريت امور مالي دانشگاه
|
طرح های در دست اجرا و برنامه ریزی شده برای سال آینده:
1-انتقال کامل بخش راهبری سیستم های متمرکز مانند اتوماسیون اداری و حضور و غیاب به معاونت توسعه دانشگاه
2 -انجام پروژه بایگانی دیجیتالی در تمام حوزه های عمده دانشگاه
3 -اجرای سیستم متمرکز و یکپارچه تدارکات دانشگاه
4 -اجرای سیستم متمرکز تغذیه در بیمارستان های دانشگاه
5 -ارائه سیستم حضور وغیاب برای تمام همایش ها و کارگاه های دانشگاه
6 -استفاده از سیستم های تشخیص چهره در بخش های مورد نظر در دانشگاه

مانيتورينگ دستگاههاي حضور و غياب واحد ها
