«اهداف و روشهاي سامانه اتوماسيون آماري دانشگاه» |
||||||||||||||||||||||||||||||||
اهداف ايجاد سامانه اتوماسيون آماري به اختصار به شرح ذيل مي باشد: 1- مكانيزه كرده فرآيندهاي دستي جمع آوري اطلاعات 2- انتقال اطلاعات آماري حاصل از داده هاي TPSهای دانشگاه به سامانه اتوماسيون آماری 3- ايجاد يك بانك جامع آماري 4- تهیه گزارشات و شاخص های مختلف آماری جهت استفاده مدیران قابل ذكر است پياده سازي فرآيندهاي آماري در سامانه اتوماسيون آماري دانشگاه، بر اساس مستندات موجود در طرح نيازسنجي اقلام آماري و اطلاعاتي صورت مي گيرد. ذر راستای طرح ساماندهی فرآيند گردش آمار و اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی اداره آمار دانشگاه به عنوان متولی این امر در فاز یک از هدف اول برنامه جامع عملیاتی این اداره، اقدام به نیازسنجی اقلام و جمع آوری و دسته بندی آن ها نمود که در این زمینه توجه به نکات ذیل ضروری است: 1. انجام نیازسنجی اولیه اقلام آماری مربوط به حوزه هر معاونت توسط کارشناسان اداره آمار قبل از تشکیل کمیته آمار به صورت: بررسی فرم های وزارتخانه (فرم های نظام نوین)، بررسی فرم های داخل اداره آمار و بررسی مکاتبات انجام شده در خصوص آمار درخواستی درون سازمانی و برون سازمانی دارای فرآیند ثابت در طی سال های 1385 و 1386 (ارزیابی خرد، هیات امناء و ...) 2. ارائه نتایج حاصل از نیازسنجی اولیه در کمیته آمار معاونت و بررسی مجدد اقلام توسط کارشناسان آن کمیته. 3. جمع آوری کلیه فرم های آماری و نامه های داخلی حوزه های مختلف دانشگاه با هدف: -بررسی فرآیندهای موجود جمع آوری اقلام آماری. -امکان سنجی جمع آوری اطلاعات مربوط به هر قلم. -تعیین دوره های زمانی مناسب جهت هر یک از اقلام با توجه به فرآیندهای موجود. -تعیین مجرای مناسب جهت دریافت هر یک از اقلام آماری. 4. ایجاد شناسنامه اقلام آماري و اطلاعاتي نهايي شده با فرمتی که گویای نتایج حاصل از عملیات فوق باشد. 5. ارائه شاخص های قابل تایید کمیته های آمار به اداره بازرسی و نظارت دانشگاه. 6. تعیین محل جمع آوری برای هر یک از اقلام به همراه نام کارشناس فعلی جمع آوری اطلاعات مربوط به قلم آماری یا اطلاعاتی. 7. تعیین فرآیندهای موازی و مشترک. ماحصل فعالیت های فوق تهیه شناسنامه اقلام آماری و اطلاعاتی به تفکیک واحدهای موجود در معاونت های هفتگانه دانشگاه است که در جدول ذیل به صورت خلاصه گذاشته شده است:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||