مديريت آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 

  • - تدوین خط مشی مدیریت امنیت اطلاعات دانشگاه، دامنه و قلمرو آن و ابلاغ ضوابط مربوط به تامین و مدیریت امنیت اطلاعات
  • - ارائه طرح جامع مدیریت امنیت اطلاعات با توجه به مصوبات، آئین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات ابلاغی از مراجع ذی‌صلاح
  • - تعیین دارایی‌های اطلاعاتی دانشگاه شامل سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و سیستم‌های اطلاعاتی، اطلاعات، ارتباطات و کاربران
  • -شناسایی، تحلیل و ارزیابی مخاطرات امنیتی و ارائه راه‌حل برای مقابله با مخاطرات در راستای کاهش آسیب‌پذیری­ها و تهدیدات
  • - ایجاد نظام پایش، پیش‌گیری، مقابله و امداد رخدادهای امنیتی فضای تبادل اطلاعات دانشگاه
  • - حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران و مردم و مدیریت دسترسی در حقوق دسترسی کاربران
  • - ارزیابی سالانه برنامه‌ها بر اساس اهداف تعیین شده و توسعه، بروزرسانی و انجام فعالیت‌های اصلاحی
  • - آموزش و اطلاع‌رسانی به عوامل کنترل و هدایت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و عموم کاربران




امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
  • شرح وظایف مسئول  HIS 

1 آموزش کلیه کاربران سیستم ها شامل ( پزشکان , پرسنل و .. )
2 آماده سازی فایلهای راهنما در قسمتهای مختلف متناسب با شرایط کاری بیمارستان 
3 نصب و راه اندازی سیستم  HIS  روی کلاینت های جدید و مشکل دار
4 نصب نرم افزارهای جانبی مرتبط به  HIS  روی کلاینتهای کاربران
5 بررسی خطاهای اعلام شده توسط کاربران و راهنمایی یا رفع خطا در حد امکان
6 بررسی نیازمندیهای جدید کاربران , تحلیل اولیه و انتقال به تیم پشتیبان  HIS
7 نصب پرینترو تنظیمات اولیه مرتبط به گزارشات  HIS  روی پرینترها 
8 تعریف کاربران و اعمال دسترسیهای مورد نیاز کاربران 
9 مدیریت کاربران غیر فعال شده و اطلاعات مربوط به پزشکان و رزیدنت ها 
10 تعریف کلیه اطلاعات پایه  HIS  مانند ساختار بیمارستان ، بیمه ها و .... در سیستم  HIS 
11 تحلیل و بومی سازی فرایندها با توجه به شرایط خاص بیمارستان
12 شرکت در جلسات کارشناسی مرتبط به تغییرات در  HIS 
13 تهیه گزارشات موردی مورد درخواست مدیران یا سایر واحدها 
14 انتقال و پیگیری درخواستها و نیازمندیهای کاربران  HIS  از تیم پشتیبان  HIS 
15 پشتیبانی و پیگیری امور مربوط به نرم افزارهای مرتبط به  HIS  مانند پکس و نوبت دهی 
16 بررسی و پیگیری خطاهای مربوط به سامانه سپاس 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

                     

 

 ساختار گروه زيرساخت

  •  شبکه و ارتباطات      

        - شبکه های بیسیم

        - روتینگ و سوئیچینگ

        - فایروالینگ و امنیت سایتها

        - دیتاسنتر

 

  • مجازی سازی و سرورها

        - سرورها و ماشین های مجازی

        - پشتیبان گیری

 

  • اکانتینگ

       - مدیریت کاربران

       -آموزش

 

  • سرویس های زیرساختی

       - سیستم عامل و شبکه

       - سرویسهای ارتباطی

       - اکتیو دایرکتوری

       - مدیریت سیستم های جامع

 

  • امنیت و مانیتورینگ

       - مانیتورینگ

       - آنتی ویروس

       - دسترسی از راه دور

       - سیستم های مانیتورینگ

 

  • زیرساخت و شبکه ارتباطات شهرستان ها با مشهد

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 

1-     مدیریت فرایندهای تهیه شاخص‌های دانشگاه شامل شاخص‌های هیات امنا، رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی، ارزیابی خُرد علم و فناوری و....

2-     راه اندازی سامانه همراه سلامت

3-     سرشماری الکترونیک اطلاعات مربوط به تسهيلات بهداشتی، درمانی در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی به صورت شش ماهه

4-      مدیریت فرایند (کنترل، نظارت و صحت سنجی) گردآوری الکترونیک آمار و اطلاعات ثبت شده مربوط به فعاليت‌هاي بيمارستاني در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی(بيمارستان‌هاي دانشگاهي،غیردانشگاهی، خصوصی، خیریه، نیروهای مسلح و ...)  به صورت ماهانه

5-      آموزش حضوری نمایندگان آماری بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی در جهت استخراج صحیح شاخصها

6-     برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارشناسان آمار دانشگاه و برگزاری دوره بازآموزی برای کلیه رابطین

7-     مدیریت اطلاعات و شاخص‌های مربوط به  ستاد سفر

8-     پاسخگویی به نیازهای آماری مدیران دانشگاه

9-     طراحی و به روز رسانی دشبورد الکترونیک شاخص های آماری مربوط به ریاست دانشگاه

10-    ایجاد بانک اطلاعات پرسنلی از طریق ارتباط نرم‌افزار کارگزینی مربوطه با سامانه اتوماسیون آماری به صورت ماهانه

11-    تهیه دشبورد الکترونیکی شاخص‌های بیمارستانی بصورت ماهانه و ارسال به بیمارستان‌ها جهت مشاهده وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده با استفاده از گزارشات آماری به صورت تجزیه و تحلیل داده‌ها، رسم نمودار و جدول به منظور مقایسه روند کار در طی سال‌های مختلف جمع‌آوری

12-    ایجاد بانک اطلاعات مربوط به دانشجویان، آموزش کارکنان از طریق بازخوانی اطلاعات در بازه‌های زمانی موردنظر در سامانه اتوماسیون آماری

13-    تهیه و ارسال آمار و اطلاعات منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای وزارت بهداشت

 

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

شرح وظایف واحد HIS




1- تولید , توسعه و پشتیبانی نرم افزار HIS نصب شده در واحدهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  2 - نظارت بر نرم‌افزارهاي سيستم اطلاعات بستري و سرپائي بيمارستاني-درمانگاهي نصب شده در دانشگاه به منظور پشتيباني‌هاي لازم با استفاده از توانمندي‌هاي دانشگاه بيروني
3- نظارت بر خريد و تهيه نرم‌افزارهاي سيستم اطلاعات بستري و سرپائي بيمارستاني-درمانگاهي موردنياز تمام واحدهاي دانشگاه در جهت ايجاد يکنواختي در نرم‌افزارهاي مورد استفاده در دانشگاه و در نظر گرفتن صرف و صلاح دانشگاه
4- نيازسنجي واحدهاي مختلف دانشگاه از نظر زير سيستم‌هاي مرتبط با سيستم اطلاعات بستري و سرپائي بيمارستاني-درمانگاهي طي يک برنامه مدون
5-تمرکز بر خريد و طراحي نرم افزارهايي که به نحوي با سيستم اطلاعات بيمارستاني-درمانگاهي مرتبط است و با توجه به تکنولوژي روز و امکانات دانشگاه
6- ارتقاء دانش فني و علمي خود و همکاران در جهت کسب توانمندي هاي لازم در طراحي و پشتيباني از نرم‌افزارهاي تحت شبکه
  7- پيگيري ، پشتيباني ، نيازسنجي ، طراحي و پياده سازي کليه سيستم هاي مرتبط با نرم‌افزار بيمارستاني دانشگاه (HIS) در کليه بيمارستانها و درمانگاههاي زير مجموعه دانشگاه و تهيه طرح جامع وضعيت موجود زير سيستم‌هاي مربوطه
8- پيگيري ، پشتيباني ، نيازسنجي ، پياده‌سازي و آموزش سيستم نوبت دهي و درمانگاه سرپائي در کليه بيمارستانها ، درمانگاهها و خانه‌هاي بهداشت زير مجموعه دانشگاه طي يک برنامه جامع
9- همکاري و مشارکت در امور فناوري اطلاعات برنامه جامع پزشک خانواده دانشگاه
10- تهيه طرح جامع نرم افزار بيمارستاني (HIS) جديد دانشگاه با توجه به توانمندي هاي دانشگاه و استفاده از توان شرکت هاي بيروني
11 -  نظارت مستمر بر شرکت هاي طرف قرارداد دانشگاه و خصوصا اين مديريت در خصوص نحوه ارائه خدمات و سرويس‌دهي و پرداخت‌هاي مالي در قالب چک ليست‌هاي فني تهيه شده و مرتبط با موضوع اين حکم
12- بررسي فرايندهاي بستري و سرپائي بيمارستاني – درمانگاهي با توجه به بکارگيري نرم افزارها و ارائه پيشنهادات و راهکارهاي فني و قابل اجرا و کمک در باز مهندسي فرايندهاي مذکور 
13- پيگيري و بررسي در خصوص نرم افزارهاي بايگاني اسناد و مدارک بيمارستاني و سلامت و همکاري با ساير واحدهاي مديريت در خصوص تهيه نرم افزار جامع بايگاني اسناد با ديد جامعيت براي کل دانشگاه
 

منوی نمایش در موبایل