سوال: خطاي مربوط به اتمام حجم دانلود
- 1- حجم دانلود پايان يافته است
- 2- عضويت در گروه صورت نگرفته است
سوال: بسیار اتفاق افتاده است که در شبکه مرکز ما ، سیستم ها آی پی نمی گیرند. علت چیست؟
- علت ، پر شدن Scope های DHCP مرکز شماست. برای حل این مشکل به چند نکته توجه فرمایید:
- 1- به هیچ عنوان روی کلاینت ها از آی پی دستی استفاده نکنید.
- 2- گوشی های موبایل از طریق اکسس پوینت به شبکه متصل شده و آی پی میگیرند. اگر این گوشی ها که بعضا پر تعداد هستند به درستی مدیریت نشوند، آی پی ها زود پر شده و با کمبود آی پی مواجه میشوید.
- 3- از ارائه درخواست برای رزرو کردن آی پی هایی که لزومی برای رزرو شدن ندارند بپرهیزید.
- 4- در صورت اتمام آی پی ، جهت خالی کردن Scope با مرکز فناوری اطلاعات تماس بگیرید.
- 5- ممکن است سوئیچ هنگ کرده باشد
-
6- بایستی لینک ارتباطی تا سوئیچ چک شود و اطمینان از اینکه کابل ارتباطی ip میدهد
سوال: در صورت قطع بودن شبکه بخشی از سازمان بایستی چه اقداماتی توسط رابطین صورت گیرد؟
1- سوئچ شبکه بخش را چک نمایید که روشن باشد
2- کابل ارتباطی از سوئیچ اصلی را کنترل کنید و در صورت امکان با لپ تاپ به آن وصل شوید
3- در صورت عدم وجود ارتباط با مرکز آی تی تماس حاصل فرمایید.
سوال: در صورتی که کاربران موفق به اتصال به شبکه وایرلس نشوند چه اقداماتی صورت پذیرد؟
بررسی شود سیستمی که میخواهد به شبکه وصل شود آیا جزو دامین هست یا خیر و در صورت نبودن بایستی در تنظیمات وایرلس پراکسی تعریف گردد
سوال: اگر چراغ کارت شبکه خاموش باشد و کابل شبکه متصل باشد چه اقدامی انجام شود؟
احتمالا کابل دچار قطعی شده است بایستی دومسیر چک شود ابتدا از کامپیوتر تا کیستون روی دیوار و مسیر کیستون تا سوئیچ بخش
سوال: در صورت خاموش شدن پورتی از سوئیچ مدیریتی چه اقداماتی صورت پذیرد و علت خاموش شدن چیست؟
ممکن است لوپی در شبکه اتفاق افتاده باشد و پورت خاموش گردد در اینصورت هرگز نباید کابل را به پورت دیگری متصل کنید.با مرکز آی تی تماس گرفته و شماره پورت و نام بخش را اطلاع دهید
سوال: منظور از ترافیک روزانه و پهنای باند چیست؟
مقدار حجم بر اساس مگا بایت که کاربران روزانه استفاده می نمایند را ترافیک روزانه می گویند پهنای باند ظرفیت اتصال بین کاربران و اینترنت را مشخص میکند
سوال: چگونه قطعی در فیبر نوری را تشخیص دهیم و از سالم بودن مسیر فیبر اطمینان پیدا کنیم؟
با استفاده از نور لیزر میتوان سرو ته کابل فیبر نوری را تست کرد و در صورت نبودن لیزر از چراغ قوه پر نور استفاده کنید
سوال: چرا تلگرام در اینترنت دانشگاه کار نمیکند؟
نرم افزار های شبکه های اجتماعی بنا به قوانین دانشگاه بر روی موبایل ها فیلتر شده است
سوال: در صورت تست قطعی شبکه چه ping هایی گرفته شود؟
1- ازوجود ارتباط داخلی در سازمان اطمینان پیدا کنید و یکی از سرور های داخلی راping کنید
2- ping آنتن های ارتباطی
3- ping یکی از سرورهای مرکز (172.16.0.1 ping)
سوال: روشن ماندن چراغ نارنجی در پورت های سوئیچ مدیریتی به چه معناست؟
روشن ماندن چراغ نارنجی ممکن است به معنای لوپ در شبکه باشد و یا اینکه از port security تعریف شده است.
سوال: آیا وجود مودم اینترنت جداگانه اختلال در شبکه ایجاد میکند؟
بلی به دلیل اینکه ممکن است در مودم خارجی سرویس dhcp فعال باشد و ip در شبکه broad cast کند و لوپ در شبکه اتفاق بیفتد
سوال: در صورت تخریب و نوسازی قسمتی از سازمان و قطع شدن قسمتی از شبکه چه اقداماتی انجام گیرد؟
1- بررسی مسیر های کابل ارتباطی به رک بخش
2- اطلاع رسانی به مرکز آی تی جهت بررسی و اقدامات لازم جهت نصب مجدد.
سوال: در صورت نامرتب بودن رک اصلی یا سایر رک های داخلی چه اقداماتی انجام گردد؟
1- عکسی از داخل رک گرفته شود
2- کابل ارتباطی مشخص شود
3- یک به یک کابل ها از داخل سوئیچ جدا و در صورتی که قابل انعطاف باشد در نگهدارنده مرتب شود
4- در صورت امکان سوئیچ باد گرفته شود.
سوال: در صورتی که کابل ارتباطی بین رک ها و رک اصلی برای ما قابل شناسایی نباشد و برچسب هم نخورده باشد چه اقدامی انجام دهیم؟
1- لپ تاپی را به رک فرعی متصل نماییم و با استفاده از دستور پینگ یک آی پی را پینگ نماییم
2- به ترتیب کابل هایی که به سوئیچ وصل هستند را قطع و وصل نماییم در صورتی که تایم اوت ایجاد گردید کابل شناسایی شده است
3- همچنین در صورتی که عمل فوق به نتیجه نرسید با تماس با واحد فناوری به کمک تجهیزاتی مانند فایندر حتما ارتباط مورد نظر قابل شناسایی خواهد بود
4- در انتها پس از پیدا کردن کابل حتما بر روی آن برچسب شناسایی خورده شود
سوال: آیا به هر پورتی از سوئیچ مدیریتی میتوان کابل ارتباطی و یا سروری را وصل کرد؟
هر کدام از پورت های سوئیچ ممکن است تنظیمات متفاوتی داشته باشند از جمله vlan های متفاوت-امنیت متفاوت-رنج ip متفاوت و غیره که با این اوصاف وصل کردن کابل شبکه تعریف نشده به پورت لوپ در شبه ایجاد میکند
سوال: برای بهبود وضعیت ظاهری سیم ها و کابل های سیستم ها چه اقداماتی انجام شود؟
1- استفاده از داکت های کف خواب
2- بست کمربندی و سیم زیپ برای پوشاندن کابل های روی میز