مديريت آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 راهنمای اتوماسیون حضور و غیاب جهت رایانه :
 
              ویژه مدیران
 
             ویژه کاربران
 
 
راهنمای اتوماسیون حضور و غیاب جهت تلفن همراه : 
 
 
 
 
 
 
لطفا فایل متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود را دانلود و سپس بر روی گوشی انتقال دهید .
نکته :  گوشی های Samsung دارای سیستم عامل جاوا هر یک دارای روش نصب پیچیده ای مخصوص به خود میباشند و معمولا برای استفاده از راهنما بروی این گوشی ها، علاوه بر فایل jar، نیاز به فایل jad نیز میباشد.در نتیجه برای گوشی های سامسونگ دو فایل آخر را دانلود و بر روی گوشی مورد نظر منتقل نمایید .
 
   

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 


 سوالات متداول
 
 آیا پس از ثبت نهائی نامه امکان ویرایش نامه وجود دارد؟
 در صورت عدم حضور مسئول دبیرخانه در سازمان آیا کار ثبت و گردش نامه ها متوقف می شود؟
 فرستندگان قبلی چیست و در چه هنگامی استفاده میشود؟
 نامه های مرتبط به چه نامه هایی گفته می شود؟
 نحوه ارسال سند را که خود ارباب رجوع به گیرنده تحویل میدهد را چه چیزی تعیین کنم؟
 تفاوت فاکس بدون تادییه با فکس با تاییدیه در چیست؟
 شبکه دولتی درنحوه ارسال سند چیست؟
 آيا کليد ثبت با کليد ثبت و ادامه متفاوت است ؟
 نامه اي را که فرستنده و گيرنده آن هر دو سازماني خارج از زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي باشد و رونوشت اين نامه براي سازمان شما ارسال شده باشد ، چگونه بايد در سيستم اتوماسيون اداري ثبت شوند ؟
 
 
آيا پس از ثبت نهائي نامه امکان ويرايش نامه وجود دارد ؟
 خير ، بعد از ثبت نهايي يک نامه امکان ويرايش توسط کاربران وجود ندارد و در صورت وجود مشکل مي توانندبراي رفع آن با کارشناسان اتوماسيون تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمايند .
                                                                                                                                                                           UP
 
در صورت عدم حضور مسئول دبیرخانه در سازمان آیا کار ثبت و گردش نامه ها متوقف می شود؟
 خير ، هر کاربري از جمله مسئول دبيرخانه مي تواند در صورت عدم حضور خود در سازمان ، از قبل براي خود جانشيني در سيستم تعيين نمايد تا در صورت عدم حضور ايشان در سازمان ، عمليت ثبت و گردش نامه ها توسط فرد جانشين انجام شود . لازم به ذکر است که جانشين بايد جزء کاربران سيستم اتوماسيون باشد .براي نحوه چگونگي تعريف جانشين به صفحه آموزش سايت مراجعه نماييد .
                                                                                                                                                                            UP
 
فرستندگان قبلی چیست و در چه هنگامی استفاده میشود؟
 در زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي برخي از سازمان ها وجود دارند که هنوز داراي سيستم اتوماسيون اداري نمي باشند و براي نامه هاي خود از شماره هاي دفتري استفاده مي نمايند و بعد از شماره زدن آن را ارسال مي نمايند . اينگونه نامه ها به محض اينکه براي سازماني که داراي اتوماسيون اداري باشد ارسال شود ، نامه فوق را در سيستم اتوماسيون اداري و در قسمت صدور نامه ثبت مي نمايند و سپس شماره دفتري نامه به همراه تاريخ و سمت فرستنده در قسمت فرستندگان قبلي ثبت مي شود .
                                                                                                                                                                            UP
 
نامه های مرتبط به چه نامه هایی گفته می شود؟
 نامه هاي که در فيزيک نامه يا مينوت نامه با کلمات عطف ، پيرو و بازگشت با آنها اشاره شده است .
                                                                                                                                                                            UP
 
نحوه ارسال سند را که خود ارباب رجوع به گیرنده تحویل میدهد را چه چیزی تعیین کنم؟
 نحوه ارسال اين گونه نامه ها را پيک تعيين نماييد .
                                                                                                                                                                            UP
 
تفاوت فاکس بدون تادییه با فکس با تاییدیه در چیست؟
 فاکس با تاييديه : نامه اي مي باشد که قبلا از طريق فاکس ارسال شده و تاييديه آن ضميمه آن مي باشد .
فاکس بدون تاييديه : نامه اي مي باشد که از طريق فاکس ارسال شده است .
                                                                                                                                                                            UP
 
شبکه دولتی درنحوه ارسال سند چیست؟
 به همان اتوماسيون اداري گفته مي شود که براي ارسال نامه بين ارگانهاي دولتي استفاده مي شود .
                                                                                                                                                                             UP
 
آيا کليد ثبت با کليد ثبت و ادامه متفاوت است ؟
 از لحاظ کلي با هم تفاوتي ندارند ولي با زدن کليد ثبت نامه نامه به صورت موقت ثبت شده و در صفحه مشخصات باقي مي مانيد . ولي با زدن دکمه ثبت و ادامه نامه به صورت موقت ثبت شده و به صفحه بعد يعني محتواي نامه منتقل مي شود .
                                                                                                                                                                             UP
 
نامه اي را که فرستنده و گيرنده آن هر دو سازماني خارج از زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي باشند و رنوشت اين نامه براي سازمان شما ارسال شده باشد ، چگونه بايد در سيستم اتوماسيون اداري ثبت شوند ؟
 فرستنده نامه را همان سازمان ارسال کننده ي نامه در نظر بگيريد ولي گيرنده نامه را سازماني که در آن مشغول به خدمت هستيد و در قسمت رونوشت گيرنده درج شده را به عنوان گيرنده ي نامه مشخص نماييد .
                                                                                                                                                                             UP
 
آيا براي نامه هاي که گيرندگان آن سازمان يا سازمانهاي خارج از زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي باشند ( مانند بانک يا سامان تامين اجتماعي و يا ... ) ارجاع داده مي شود ؟
 خير ، چون اين سازمانها خارج از زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي مي باشند و داراي سيستم اتوماسيون اداري دانشگاه نمي باشند در نتيجه ارجع به آنها داده نمي شود . ولي اگر رونوشت گيرندگان اين نامه زير مجموعه دانشگاه علوم پزشکي خراسان رضوي باشند نامه به آنها ارجاع داده مي شود .
                                                                                                                                                                              UP
 
آيا مي توانيم از نامه هاي تهيه شده و يا ثبت شده ي خود به صورت روزانه و يا در تاريخ مشخص آمار گرفت ؟
 بله ، در قسمت جستجوي نامه ابتدا نوع نامه را انتخاب نماييد و سپس گزينه جستجو فقط در سمت جاري را انتخاب نماييد و سپس تاريخ آن را مشخص نماييد و در نهايت بر روي دکمه جستجو کليک نماييد . با کليکبر روي دکمه جستجو نتيجه را مشاهده خواهيد نمود .
و يا شما مي توانيد از قمست جستجوي پيشرفته با تعيين شخص تهيه کننده و يا ثبت کننده و همچنين نوع نامه و سپس تاريخ مورد نظر اقدام به جستجو نماييد .
                                                                                                                                                                                UP
 
 آيا روشي و تکنينکي براي بالا بردن سرعت در ثبت نامه هاي مشابه وجود دارد ؟
 بله ، شما مي توانيد پس از ثبت نامه اول به صورت کامل ( مشخصات ، متن يا اسکن و ارجاع ) در انتها بر روي دکمه بازگشت کليک نماييد تا به صفحه مشخصات نامه بازگرديد در اين صفحه بر روي دگمه جديد کليک نماييد ، با کليک بر روي اين دکمه صفحه مشخصات نامه با تمام مشخصات نامه قبلي براي شما فعال مي شود و شما فقط بايد فيلدهاي که نياز به تغيير دارند را ويرايش نماييد .
                                                                                                                                                                                UP
 
نحوه ثبت مرخصي ها تاييد شده توسط مافوق درخواست کننده ي مرخصي در سيستم اتوماسيون اداري به چه صورت مي باشد ؟
 براي ثبت مرخصي وارد قسمت صدور نامه شويد و فرستنده آن را مافوق درخواست کننده انتخاب نماييد ( شخصي که امضاء نهايي نامه را انجام داده است ) و گيرنده آن را شخص درخواست کننده ، اگر سمت شخص درخواست کننده در سيستم اتوماسيون اداري وجود دارد آن را انتخاب نماييد و در غير اين صورت گيرنده را همکار انتخاب نماييد و در فيلد توضيحات نام و نام خانوادگي و سمت درخواست کننده را وار نماييد .
 
                                                                                                                                                                                UP
 
در قسمت ثبت نامه وارده علامت  در کنار فيلد فرستنده چه کاربردي دارد ؟
  با استفاده از اين گزينه مي توان مشخص کرد که نامه وارده قبلا در سيستم اتوماسيون اداري ثبت شده است يا خير ، براي اين منظور شما بايد شماره نامه وارده را به همراه تاريخ و فرستنده ي آن در فيلدهاي مورد نظر را وارد نماييد و در نهايت براي مشخص شدن اينکه نامه قبلا در سيستم اتوماسيون ثبت شده است يا خير بر روي آيکن  کليک نماييد . در صورتي که نامه در سيستم ثبت شده باشد با پيغام " نامه قبلا در سيستم ثبت شده است " مواجه مي شويد و در غير اين صورت با پيغام " نامه قبلا در سيستم ثبت نشده است " مواجه خوايد شد . در صورتي که نامه در سيستم ثبت شده باشد شما بايد آن را جستجو نماييد و شماره نامه را بر روي فيزيک نامه يادداشت نماييد .
                                                                                                                                                                                UP
 
 هنگام ثبت فرستندگان قبلي اگر با پيام " فرستندگان قبلي ثبت نشد " مواجه شديد بايد به چه صورت عمل نماييد ؟
 اين پيغام را زماني دريافت مي کنيد که نامه قبلا در سيستم اتوماسيون اداري ثبت شده باشد و شما بايد نامه را جستجو نماييد و پس از پيدا نمودن نامه شماره اتوماسيون آن را بر روي فيزيک نامه يادداشت نماييد .
                                                                                                                                                                                UP
 
در قسمت جستجو منظور از جستجو فقط در سمت جاري چيست ؟
 با انتخاب اين گزينه حوزه جستجوي شما محدود مي شود به نامه هايي که ثبت نموده ايد .
                                                                                                                                                                                UP

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 


در اتوماسيون اداري براي تايپ نامه ها نیاز به Office Word 2007 می باشد و از این رو که اکثر کاربران اتوماسیون به Office Word 2003 مسلط می باشند و درOffice Word 2007 برای پیدا کردن برخی از Item های آن دارای مشکل می باشند، آموزشی تهیه شده که به صورت اجرایی می باشد و برای دانلود در این سایت قرار داده شده است ، شرح استفاده از آموزش بدین صورت است که با دابل کلیک بر روی این فایل و زدن دکمه Start محیط کاربا Office Word 2003 باز خواهد شد و سپس Item مورد نظر را در آن محیط انتخاب و روی آن کلیک میکنید ، بعد از کلیک بر روی Item مورد نظر محیط Office Word 2007 باز خواهد شد و محل قرار گرفتن آن رادر Office Word 2007 برای شما نمایش می دهد .
 
   
 
در اين قسمت از صفحه آموزش، فايلهاي آموزشي اتوماسيون اداري را قرارداديم که با فرمت PDF        مي باشد و شما مي توانيد از اين فايلهاي آموزشي جهت يادگيري و سهولت در کار با اتوماسيون اداري استفاده نماييد ، فايلهاي آموزشي به شرح زير مي باشند و براي دريافت هر يک از فايلهاي آموزشي بر روي آن کليک نماييد : 
 
نکته : قابل توجه کاربران گرامي ، شما بايد در مرحله اول به مطالعه تعاريف اوليه بپردازيد زيرا اين مبحث پيش نياز بقيه مباحث اتوماسيون اداري مي باشد .
 
 

منوی نمایش در موبایل