مديريت آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

حوزه ریاست > مدیریت آمار و فناوری اطلاعات سایت های منتخب پیشین صفحه یک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
وب سایت ها (تارنماها) منتخب پیشین
 
 

www.iran.ir

عنوان سايت:‌

درگاه (پورتال) خدمات الکترونیکی ایران

آدرس الکترونيک:
 
زمينه هاي فعاليت :

در سال 1386 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصدی راه اندازی درگاه (پورتال) واحد خدمات الکترونیکی ایران با هدف فراهم آوردن محيطی جهت متمرکز سازی خدمات دولتی و غير دولتی مورد نياز مردم گردید.
 
بخشهای مختلف صفحه اصلی :

منوی موضوعی از گردشگری، آمار و اطلاعات، تاریخ فرهنگ و هنر، کتاب و کتابخوانی گرفته تا دستگاههای حکومتی و رادیو و تلویزیون را در بر می گیرد. با انتخاب هر موضوع کاربر به پیوندهای مرتبط هدایت می شود.

پیوند به انواع خدمات الکترونیکی ایران مانند خدمات پستی، خدمات بانکی، خدمات درمانی، پرداخت و پیگیری انواع قبوض ، نرخ ارز و نظایر آن

پیوند به انواع سازمانها و موسسات زیر مجموعه دولت، مجلس، قوه قضائیه و نهادهای حکومتی

کادر مخصوص جستجو در این درگاه

اخبار مربوط به امکانات جدید این درگاه و معرفی لوگوی برخی از وب سایت ها ی مرتبط

امکانات ویژه:

سامانه پست الکترونیکی درگاه ایران، به نشانی mail.iran.ir

سامانه جستجوی درگاه ایران با استفاده از اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی درگاه ایران، به نشانی search.iran.ir

پایگاه فناوری اطلاعات ایران به نشانی it.iran.ir

انجمنهای الکترونیکی و تخصصی پایگاه فناوری اطلاعات ایران راه اندازی شد تا مباحث و سوالات فنی پیرامون پروژه های فناوری اطلاعات

سامانه پیام رسان ایران (Iran Messenger) ویژه کاربران پست الکترونیکی ایران

پایگاه mirror.iran.ir با هدف توسعه صنعت آزاد/متن باز و به ویژه کاربرد سیستم عامل لینوکس در کشور

افزودن سایت جدید:
 
سازمانها و موسسات می توانند با تکمیل فرم، وب سایت خود را به این مجموعه معرفی نمایند. پس از بررسی اولیه و زمان لازم، در صورت تایید، آن وب سایت به این مجموعه افزوده می شود.
 

 

عنوان سايت:

‌موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

آدرس الکترونيک:

http://www.tebyan.net/

تاریخچه: موسسه تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است و پایگاه تحت وب آن از سال 1381 ایجاد شد.

بخشهای مختلف:

پایگاه اطلاع رسانی ( سایت تبیان):

 

عنوان سايت:

Howstuffworks

آدرس الکترونيک:

www.howstuffworks.com


تاریخچه:

اين وب سايت در تاريخ 1998 ميلادي توسط استاد دانشگاه دولتي کاروليناي شمالي، آقاي Marshall Brain با هدف رازگشايي عالم و عرضه آن به صورتي سهل و ساده براي عموم ايجاد شد و سپس زير نظر و نظارت موسسه Discovery Communication قرار گرفت. مکان اين موسسه در آتلانتا، ازايالت جورجيا ايالات متحده آمريکاست. در سالهاي 2007 و 2008 در مسابقه مجله Time با نام
" 25 وب سايتي که بدون آن نمي توان زندگي کرد" برنده شد و يکي از 100 وب سايت برگزيده مجله PC Magazine در سال 2007 بود.
بخشهای مختلف:

اين وب سايت نقش يک دائره المعارف چند رسانه اي را ایفا می کند، هر آنچه نياز داريد بدانيد از نحوه کار موتور ماشین گرفته تا موتور جستجو، از تلفن همراه تا فواید میوه ها و سبزیحات و هزاران موضوع دیگر را در مقالات جامعی عرضه می کند. محتوای این وب سایت جالب در 15 گروه موضوعی زیر عرضه مي شود، کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر بر لینک های زیر کلیک کنید:
 

W3Schools

عنوان سايت:

W3Schools پورتال (درگاه) طراحی صفحات وب

آدرس الکترونيک:

www.w3schools.com


پورتال يا درگاه اطلاعاتي طراحان صفحات وب است كه از سال 1999 توسط یک موسسه مشاوره طراحي و توسعه نرم افزار به نام Refsnes Data در کشور نروژ ایجاد شد. آنچه امروزه يك طراح وب نياز دارد بداند در اين پورتال گردآوري شده است. انواع منابع آموزشي و مآخذ آن درباره موضوعات مرتبط با طراحي و توسعه وب و زبانهای برنامه نویسی است. استفاده از منابع و مطالب آن رايگان است.

 

 

 


بخش های اصلی پورتال
 
W3Schools Tutorials منابع آموزشي
W3Schools References منابع و مآخذ مورد استفاده
W3Schools Examples نمونه ها و مثالهايي از زبانهاي مختلف برنامه نویسی
W3Schools' Online Certification Program برنامه صدور گواهي آنلاين
 
 

عنوان سايت:

پايگاه اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي

آدرس الکترونيک:

http://www.sid.ir/


تاریخچه:
اين پايگاه در تاريخ 16 مرداد ماه 1383توسط مركز اطلاعات علمي جهاد دانشگاهي به منظور ترويج و اشاعه اطلاعات علمي، گسترش و ارتقاء خدمات اطلاع رساني به محققان در كشور به وجود آمد.


خدمات عمده:
 
خدمات اين پايگاه در 2 بخش فارسي و انگليسي به رايگان ارائه مي شود:
- جستجو وارائه چكيده مقالات نشريات علمي- پ‍ژوهشي كشور ،
- دسترسي به متن كامل مقالات (Full text)
- معرفي همايش هاي علمي و پ‍ژوهشي كشور
- معرفي و ارائه مقالات نشريات ايراني نمايه شده در ISI - دسترسي به مجموعه مقالات محققان ايراني چاپ شده در نشريات بين المللي - معرفي نشريات و نويسندگان مقالات پر استناد از طريق عامل و شاخص آني
- ارسال الکترونيکي مقالات
- ((Online Submission و رهگيري پيشرفت کارتوسط نويسندگان - گزارش هاي استنادي نشريات علمي- پژوهشي کشور((JCR
 
منابع پایگاه:

منابع گوناگون در زمينه هاي علوم پايه،پزشکي، فني و مهندسي، علوم انساني، کشاورزي و هنر:

الف) نشريات فارسي
 
بيش از 218 عنوان نشريه،89443 عنوان مقاله فارسي،
108 نشريه در گروه پزشكي

ب) نشريات انگليسي
 
حدود 3038 عنوان نشريه ، 138573 عنوان مقاله انگليسي
 
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 
فایل متنی روبات برای موتور های جستجو
 
 
اگر شما مدیر یک وب سایت اینترنتی باشید احتمالاً با فایل Robot.txt برخورد کرده اید یا حداقل درباره آن شنیده اید در این مقاله می خواهیم کمی بیشتر درباره این فایل مزایای آن و بدفهمی هایی که در مورد آن وجود دارد صحبت کنیم.
فایل Robot.txt در حقیقت یک فایل متنی است که به موتور های جستجو می گوید کجا ها را نباید بکاود و در لیست خود اضافه کند. حتی شما می توانید یک موتور جستجو را از زیر و رو کردن وب سایت خود بر حذر کنید اما فایل Robot.txt هیچ الزامی برای آن موتور جستجو ایجاد نمی کند و هیچ ضمانتی نیست که نرم افزار های کاونده موتور های جستجو از دستورات فایل Robot.txt پیروی کنند ولی به هر حال موتور های جستجوی بزرگ و معتبر به فایل Robot.txt اهمیت می دهند و از آن استفاده می کنند.
 
چرا باید از فایل Robots.txt استفاده کنید؟
 
هدف موتور های جستجو جمع آوری محتویاتی است که قرار است به کاربران شما ارائه شود بنابراین لازم نیست مثلاً کد های برنامه های وب سایت شما توسط موتور جستجو کاوش شود. این کار دو مشکل به وجود می آورد اول اینکه به سرور وب سایت شما بار اضافه تحمیل می کند و سرعت سرور کاهش می یابد و در همین هنگام اگر کاربران هم در حال بازدید از سایت شما یا در حال دانلود فایل های حجیم باشند این مشکل بیشتر به چشم می آید. دوم اینکه بعضی کد های وب سایت شما در اختیار دیگران می افتد که از نظر امنیتی اصلاً جالب نیست هر چند این راه کار به عنوان یک راهکار امنیتی به هیچ وجه کامل نیست و شما باید تنظیمات لازم را برای محدودیت دسترسی به این بخش در کنترل پنل سایت خود انجام دهید.
 
چگونه فایلRobots.txt ایجاد کنیم؟ 
 
ایجاد یک فایلRobots.txt بسیار ساده است. Robot.txt چیزی جز یک فایل ASCII متنی ساده که در شاخه اصلی وب سایت شما قرار می گیرید نیست. به عنوان مثال: اگر نام وب سایت شما http://www.mums.ac.ir باشد فایل Robots.txt شما باید در مسیر www.mums.ac.ir/robots.txt قرار گیرد. یک فایل ASCII یک فایل متنی ساده است که با notepad ویندوز به راحتی می توانید آنرا ایجاد نمایید.

در فایل Robots.txtاصولاً نام کاونده های موتور جستجو در یک خط ذکر می شود و در خطوط بعدی نام شاخه ها یا فایل هایی که کاوش آنها مجاز نیست می آید که هر کدام را باید در یک خط جداگانه ذکر نمایید. شما به جای نام کاونده موتور جستجو می توانید از علامت * استفاده کنید بدون اینکه برای هر کدام نام جداگانه ای ذکر نمایید. و به خاطر داشته باشید که فایل Robots.txt یک فایل ممانعت کننده یا محدود کننده است و به این طریق شما نمی توانید موتور جستجو را ملزم کنید که دایرکتوری یا فایل خاصی را در لیست خود اضافه کند.
به عنوان مثال می توانید این را در فایل Robots.txt خود قرار دهید:
 
User-agent: *
Disallow:/cgi-bin/
 
دو خط بالا را اگر به فایل Robots.txt خود اضافه نمایید به همه کاوشگر های موتور های جستجو گفته اید که اجازه ندارند به دایرکتوری و محتویات آنcgi-bin دسترسی داشته باشند.
اگر موتور جستجوی بخصوصی مانند Google image را در نظر داشته باشید که تصاویر وب سایت شما را جمع آوری و لیست می کند و بخواهید از دسترسی آن به تصاویر وب سایت خود جلوگیری نمایید می توانید این دستورات را به فایل خود اضافه نمایید.
 
User-agent:google-Image
Disallow:/
 
همچنین می توانید در چند خط چندین دستور Disallow داشته باشید و برای چندین موتور جستجو مسیر هایی را مشخص کنید در اینجا نمونه از یک فایل بزرگ تر را می بینید.
 
User-agent: *
Disallow: /images/
Disallow: /cgi-bin/

User-agent: Googlebot-Image
Disallow: /
 
اولین بلوک از فایل Robots.txtهمه موتور های جستجو را از دسترسی به دایرکتوری های images و cgi-bin باز می دارد. دومین بلوک به روبوت کاونده Googlebot-Image می گوید که اجازه دسترسی به هیچ دایرکتوری از سایت را ندارد.
شما حتی می تواند به موتور های جستجو بگویید که یک فایل خاص را از لیست جستجوی خود حذف کند. به عنوان مثال اگر نمی خواهید موتور جستجوی تصاویر گوگل عکس خاصی را در لیست خود اضافه نماید و اگر فرض کنیم نام این فایل univ.jpg باشد در این صورت با افزودن این خطوط به فایل خود می توانید این کار را انجام دهید.
 
User-agent: Googlebot-Image
Disallow: /images/univ.jpg
 
به خاطر داشته باشید حتماً / را اضافه کنید چون نشان دهنده یک دایرکتوری است. اگر به سادگی وارد کنید:
 
User-agent: *
Disallow: /privatedata
 
در این صورت همه موتورهای جستجو را از دسترسی به هر آنچه که در داخل دایرکتوری به نام privatedata باشد باز می دارید.
 
از کجا می توانم نام روبوت ها را پیدا کنم؟
 
 اگر بخواهید موتور جستجوی خاصی را برای دسترسی به وب سایت خود محدود کنید باید نام آنرا دقیقا بدانید برای این منظور بهترین راه این است که وب سایت آن موتور جستجو را بازدید کنید. موتور های جستجوی معتبر معمولاً صفحاتی دارند که در آن جزییات کار را به شما ارائه می دهد تا بتوانید برای آنها فایل ها و دایرکتوری های غیر مجاز را مشخص کنید.
 
اشتباهات معمول

در اینجا اشتباهاتی که در این زمینه رایج است را بررسی می کنیم.
 
1) هیچ ضمانتی برای کارایی این فایل متنی وجود ندارد
همانطور که قبلا هم گفتم فایل هایrobots.txt یک سری فایل استاندارد برای جلوگیری از کاوش فایل ها توسط موتور های هستند ولی بعضی موتور های جستجو خود را برای خواندن فایل های Robots.txt اذیت نمی کنند و هیچ ضمانتی نیست که به این روش موتور های جستجو را از دسترسی فایل ها یا دایرکتوری های مورد نظر خود باز دارید. اگر می خواهید واقعاً می خواهید دسترسی به یک دایرکتوری را محدود نمایید باید از فایل .htaccess استفاده کنید.
 
2) دایرکتوری ها محرمانه خود را لیست نکنید.
هر کسی می تواند به فایل robots.txt شما دسترسی داشته باشد مثلاً کافیست این آدرس را در مرورگر خود وارد کند http://www.mums.ac.ir/robots.txt بعضی مدیران سایت تازه کار لیستی از فایل ها و دایرکتوری های محرمانه خود را در این فایل قرار می دهند تا از دسترسی موتور های جستجو خارج شوند ولی غافل از اینکه بعضی افراد و بعضی روبوت های فرستنده هرزنامه بدنبال چنین آدرس هایی می گردند. مراقب باشید به این روش امنیت وب سایت خود را به خطر نیندازید.
 
3) فقط یک دایرکتوری یا فایل برای هر خط
سعی نکنید در هر خط یا دستور Disallow بیش از یک فایل یا دایرکتوری را مشخص کنید. چون به احتمال زیاد این دستور کار نخواهد کرد و طبق استاندارد روبوت های کاونده فقط یک برای هر خط یک دستور و یک عبارت Disallow قبول می کنند.
 
 آیا حتما باید این فایل را ایجاد کنیم؟
 
حتی اگر نخواهید هیچ موتور جستجویی را محدود کنید فقط کافیست این دستور را در فایل خود ایجاد نمایید.
 User-agent: *
Disallow:
 
به این ترتیب شما یک فایل robots.txt دارید که بوسیله آن به موتور جستجو گفته اید می تواند همه فایل ها و دایرکتوری های شما را بکاود. به این ترتیب حداقل بهره ای که خواهید برد این است که با هر بار درخواست موتور جستجو برای این فایل متنی خطای 404 لود نمی شود و چند کیلو بایت از پهنای باند خود را صرفه جویی کرده اید. و هم چنین از آمار شما یک آدرس خطا کاسته می شود که این هم در رانکینگ موتور جستجو اثری مثبت دارد.
 
 

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 
استانداردهاي ساب دومين هاي دانشگاه
 
 

درج فايل robots.txt  در ريشه سايت (نحوه ايجاد فايل robots.txt)

 محتوای سایت (وب)

a. درج آرم و عنوان دانشگاه (در لوگو سايت)

b. عنوان واحد (در لوگو سايت)

c. درج اطلاعات کامل واحد مربوطه ( در پاصفحه )

i. آدرس کامل پستي

ii. شماره تلفن هاي مهم و ضروري (با ذکر پيش شماره) – [انتخابي]

iii. نمابر (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

iv. پست الکترونيک دانشگاهي

v. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.

جمله " و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است." [انتخابي]

d. وجود صفحه "تماس با ما" در مورد خدمت موردنظر شامل

i. فرم الکترونيک ارسال پرسش

ii. مشخصات تماس با کارشناس پاسخگو در مورد خدمت موردنظر

a. شماره تلفن مستقيم (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

b. نمابر (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

c. پست الکترونيک دانشگاهي - اجباري

e. آخرین روزآمد سازی ( بروز رساني )

f. نقشه سایت

g. سوالات متداول و رایج FAQ

h. نظرسنجی درباره سایت – خدمات در حال ارائه – خدمات مورد نياز و ...... - انتخابي

i. درباره ما : وجود اطلاعات کامل در خصوص ساب دومين ( وب سايت مربوطه )

j. وجود منوي دايم در تمام صفحات در جایگاه اینترنتی

k. وجود لينک به وب سايت دانشگاه http://www.mums.ac.ir/ درتمامي صفحات

l. درج بخشنامه هاي مرتبط (در صورت وجود بر روي وب سايت دانشگاه پيوندهاي مناسب برقرار شود). - انتخابي

m. وجود ارجاعات و لینکهای درست

n. آمار تعداد مراجعان به سایت - انتخابي

o. استفاده از فونت Tahoma جهت خوانايي متون (براي زبان فارسي)

p. عکس

i. درج عکس هاي با حجم کم در صفحات (کمتر از 30 کيلوبايت مگر در موارد خاص)

ii. درج توضيحات براي عکس ها (ورود اطلاعات در خصوصيت title‌عکس)

q. درج کلمات کليدي و عنوان مناسب در صفحات

چنانچه ساب دومين مربوطه امکان ايجاد برخي از استانداردهاي فوق را ندارد الزامي است،‌صفحه اي با مشخصات فوق در سايت دانشگاه ايجاد و سپس لينک به ساب دومين مربوطه داده شود.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 

 
استانداردهاي ساب دومين هاي دانشگاه
 
 

درج فايل robots.txt  در ريشه سايت (نحوه ايجاد فايل robots.txt)

 محتوای سایت (وب)

a. درج آرم و عنوان دانشگاه (در لوگو سايت)

b. عنوان واحد (در لوگو سايت)

c. درج اطلاعات کامل واحد مربوطه ( در پاصفحه )

i. آدرس کامل پستي

ii. شماره تلفن هاي مهم و ضروري (با ذکر پيش شماره) – [انتخابي]

iii. نمابر (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

iv. پست الکترونيک دانشگاهي

v. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.

جمله " و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است." [انتخابي]

d. وجود صفحه "تماس با ما" در مورد خدمت موردنظر شامل

i. فرم الکترونيک ارسال پرسش

ii. مشخصات تماس با کارشناس پاسخگو در مورد خدمت موردنظر

a. شماره تلفن مستقيم (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

b. نمابر (با ذکر پيش شماره) - انتخابي

c. پست الکترونيک دانشگاهي - اجباري

e. آخرین روزآمد سازی ( بروز رساني )

f. نقشه سایت

g. سوالات متداول و رایج FAQ

h. نظرسنجی درباره سایت – خدمات در حال ارائه – خدمات مورد نياز و ...... - انتخابي

i. درباره ما : وجود اطلاعات کامل در خصوص ساب دومين ( وب سايت مربوطه )

j. وجود منوي دايم در تمام صفحات در جایگاه اینترنتی

k. وجود لينک به وب سايت دانشگاه http://www.mums.ac.ir/ درتمامي صفحات

l. درج بخشنامه هاي مرتبط (در صورت وجود بر روي وب سايت دانشگاه پيوندهاي مناسب برقرار شود). - انتخابي

m. وجود ارجاعات و لینکهای درست

n. آمار تعداد مراجعان به سایت - انتخابي

o. استفاده از فونت Tahoma جهت خوانايي متون (براي زبان فارسي)

p. عکس

i. درج عکس هاي با حجم کم در صفحات (کمتر از 30 کيلوبايت مگر در موارد خاص)

ii. درج توضيحات براي عکس ها (ورود اطلاعات در خصوصيت title‌عکس)

q. درج کلمات کليدي و عنوان مناسب در صفحات

چنانچه ساب دومين مربوطه امکان ايجاد برخي از استانداردهاي فوق را ندارد الزامي است،‌صفحه اي با مشخصات فوق در سايت دانشگاه ايجاد و سپس لينک به ساب دومين مربوطه داده شود.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
جشنواره هاي وب سايت هاي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از سال 86 (با وقفه يک ساله در سال 87) سالي يکبار در بهمن ماه هر سال به منظور بروزرساني صفحات سايت، افزايش بار علمي سايتها و قدرداني از مسئولين سايت هاي برتر  برگزار مي شود. 
با توجه به شرح وظايف متفاوت واحدهاي دانشگاه اين ارزيابي به تفکيک دسته هاي زير برگزار مي شود و در هر دسته 2 سايت برتر اعلام و جوايزي به مسئولين سايت ها اهدا مي شود:
    • معاونت ها
    • بيمارستان ها
    • دانشکده ها
    • مراکز تحقيقاتي
    • سايت هاي موضوعي
 
سايت هاي منتخب
آيتم هاي ارزيابي
 
 نحوه ارزيابي سايت هاي دانشگاه
 
تعدادي از همکاران فعال (از بين مسئولين زيرسايت هاي دانشگاه که سابقه همکاري طولاني تري با اين واحد دارند) به عنوان داور سايت انتخاب مي شوند، هر سايت توسط 2 نفر بر اساس شاخص هاي مشخص شده بررسي مي شود و فرم هاي الکترونيک مربوط به هر سايت توسط داور مشخص شده تکميل مي شود.
سپس با توجه به وزن هر يک از شاخص ها نمره هر سايت محاسبه شده و ميانگين نمره هاي مکتسبه محاسبه و به عنوان نمره سايت تعيين مي شود.
 
 در سال 86 علاوه بر ارزيابي سايت ها توسط 3 داور ، تمامي سايت ها يک مرتبه توسط يکي از کارشناس واحد وب سايت ارزيابي شده است و سايت هاي منتخب بر اساس 4 ارزيابي انتخاب شدند. با توجه به رشد زيرسايت هاي دانشگاه، بررسي سايت ها توسط يک نفر (از کارشناسان واحد وب سايت) امکان پذير نبود و در سالهاي 89 و 88 هر سايت توسط 3 داور ارزيابي شده است و ارزيابي نهايي بر اساس 3 ارزيابي اعلام شد. در سال 90 هر سايت توسط 2 داور ارزيابي شده است.
 
اميد است با همکاري بيشتر مسئولين زير سايت هاي دانشگاه بتوان در دوره هاي آينده ارزيابي زير سايت ها با 3 داور انجام داد.
 
 
 برخي از آيتم هاي جديد ارزيابي جشنواره 91
 
  • رعايت نکات seo  در سايت
  • شاخص هاي ارزيابي هاي وبومتريکس
  • نحوه همکاري با واحد وب سايت در رفع مشکلات اعلام شده به مسئولين سايت ها
     
نامه هاي الکترونيکي که با عنوان "ارتقا صفحات سايت" براي مسئول سايت ارسال مي شود و زمان رفع مشکل موجود در صفحات (قابل ذکر است زمان موردنظر با توجه به زمان ثبت اقدام انجام شده توسط مسئول سايت در فرم هاي الکترونيک مربوطه محاسبه مي شود).
همچنين قابل ذکر است پس از ثبت اقدام انجام شده توسط مسئول سايت نکته يا نکات موردنظر دوباره بررسي و در صورت نياز به تغيير مجدد به مسئول سايت ارجاع داده خواهد شد، در صورت رفع کامل مشکلات صفحه وضعيت نامه ارسال شده بسته خواهد شد.
قابل ذکر است آيتم هاي سال هاي قبل نيز همچنان در ارزيابي سال 91 حائز اهميت هستند.   
 
 زمان برگزاري جشنواره و اعلام نتايج بهمن ماه 91

زمان ارزيابي سايت ها دي ماه 91
 
با توجه به زمان ارزيابي سايت ها دقت کنيد قبل از زمان ارزيابي سايت ها نسبت به بروزرساني هاي لازم اقدام نماييد.

منوی نمایش در موبایل