• خرید و راه اندازی san storage

    طي مناقصه برگزار شده در اواخر سال 1394 در مديريت آمار و فناوري اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکي مشهد ...

فرایندهای اداره آمار

زیر مجموعه: فرایندها
آخرین به روز رسانی پنج شنبه, 29 مهر 1395 09:26
بازدید: 107


فرایندهای جدید آماری و گزارش دهی


     1-    مدیریت اطلاعات مربوط به ستاد سفر و تهیه فرمهای الکترونیکی مورد نیاز

              1-1 ایجاد 9 فرایند گرد آوری اطلاعات روزانه در سامانه اتوماسیونی آماری با بیش از 120 کاربر در حوزه معاونت های بهداشت، درمان و غذا و دارو

              1-2 ارایه گزارش های تجمعی، مقایسه های نقطه به نقطه با سال قبل و ..

              1-3 شروع مجدد ارائه آمار ستاد سفر از هفته دوم مرداد 95 و ارسال آمار بصورت هفتگی به مدیر سلامت زائرین

              1-4 پشتیبانی 24 ساعت از کاربران

     2-    همکاری مشترک اداره آمار و معاونت درمان مدیریت به روز رسانی سامانه آواب

              با توجه به وجود دو سامانه اتوماسیون آماری دانشگاهی و سامانه وزارتی آواب و وجود آمارهای مشترک در این دو سامانه همکاری مستمر کارشناسان اداره آمار با واحد آمار معاونت درمان در جهت یکسان سازی این آمارها ادامه دارد.

     3-    تهیه داشبوردهای ماهانه برای مدیران بیمارستانی دانشگاهی

              شاخصهای منتج شده از آمارهای رابطین بیمارستانهای دانشگاهی در قالب داشبورد کاغذی بصورت ماهانه به بیمارستانها ارسال می گردد تا روند شاخصها و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد.

     4-    تهیه داشبوردهای سالانه برای مدیران بیمارستانی غیر دانشگاهی

              شاخصهای منتج شده از آمارهای رابطین بیمارستانهای دانشگاهی در قالب داشبورد کاغذی بصورت سالانه به بیمارستانها ارسال می گردد تا روند شاخصها و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار گیرد.

     5-    تهیه داشبورد تسهیلات بهداشتی درمانی شبکه های بهداشت و درمان شهرستان

              اطلاعات تسهیلات بهداشتی درمانی شهرستانها شامل اطلاعات درمانگاه ها، مراکز پرتونگاری، فیزیوتراپی، مشخصات پزشکان و مشخصات پایه بیمارستان در سالهای 90 تا 94 درقالب دشبورد به شبکه های بهداشتی درمانی ارسال شد تا مدیران شبکه شمای کلی سالهای اخیر را برای تصمیم گیری بهتر در اختیار داشته باشند.

 

نگهداری فرایند های جاری


     1-    فرايندهاي مربوط به سرشماري تسهيلات بهداشتي درماني

     2-    فرايندهاي مربوط به اطلاعات فعالیت  بيمارستان هاي دانشگاهي

     3-    فرايندهاي مربوط به اطلاعات فعالیت  بيمارستان هاي غيردانشگاهي

     4-    فرايندهاي مربوط به معاونت آموزشي (اطلاعات مربوط به دانشجویان، اعضای هیات علمی، فضای آموزشی و...)

     5-    فرايندهاي مربوط به اطلاعات مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي

     6-    فرايندهاي مربوط به اطلاعات معاونت دانشجويي و فرهنگی (اطلاعات خوابگاه ها ، فضایهای ورزشی و...)

     7-    فرايندهاي مربوط به معاونت توسعه (اطلاعات مربوط به پرسنل دانشگاه)

     8-    فرايندهاي مربوط به معاونت بهداشتي (شاخص های جمعیتی و عملکردی)

     9-    فرايند برگزاري کلاس هاي آموزشي

 

فعالیت های در حال  پیاده سازی


     1-    پیگیری پروژه سامانه همراه سلامت دانشگاه (نسخه تلفن همراه) جهت استفاده عموم مردم

     2-    مدیریت طراحی و اطلاعات عملکردی دانشگاه در قالب دشبورد آنلاین

     3-    ادامه طرح استاندارد سازی تعاریف و شاخص ها ی معاونتهای هفت گانه دانشگاه

     4-    اتمام فاز مطالعاتی سرشماری میدانی از مطب پزشکان و تسهیلات